googleads

Köpvillkor


Frakt
Det är gratis frakt på alla produkter från SACKit och leveranstiden är 2-4 dagar.

Betalning
På sackit.se kan du betala på nätet med följande betalkort: VISA, MasterCard, VISA Electron, American Express och Maestro.

För att göra en beställning på sackit.se måste du uppge dina kortuppgifter. Pengarna dras först när fakturan skrivs ut – eller när varorna skickas. Produkterna levereras dock inte förrän betalningen är godkänd av kortföretaget. Dessutom måste ditt betalkort vara svenskt.

Leverans
Varor köpta på sackit.se levereras gratis till alla adresser i Sverige. Den förväntade leveranstiden är 2–4 dagar efter att du har mottagit orderbekräftelsen. Är varan försenad i förhållande till förväntad leveranstid får du besked om förväntad leverans via e-post eller telefon. Leverans sker på vardagar kl. 8–17. Om du inte är hemma under leveranstiden tar transportföretaget med sig varan igen och lämnar ett meddelande om detta i din brevlåda. Sedan får du själv kontakta dem för att avtala en ny leveranstid.

När du gör din beställning kan du uppge att varan kan lämnas vid ditt hem. Då övergår ansvaret för varan till dig i det ögonblick då transportföretaget lämnar varan på din leveransadress.

Beställning
Om en vara mot förmodan skulle vara slut i lager, efter att du har betalat, kontaktar vi dig och föreslår eventuellt en annan produkt. Om du inte är intresserad annullerar vi köpet och återbetalar hela beloppet till dig. Förutom denna återbetalning kan du inte göra några anspråk gällande mot SACKit ApS.

Ångerrätt/returrätt
SACKit erbjuder 30 dagars ångerrätt på samtliga varor.
De 30 dagarna träder i kraft vid leveranstidpunkten, och när du informerar SACKit (via e-post eller telefon) om att du vill returnera en produkt så har du ytterligare 14 dagar på dig att göra detta.

Väljer du en dyrare leveransmetod än vår standardmetod (den billigaste metoden) återbetalar vi inte den extra fraktkostnaden vid retur. Du är ansvarsskyldig för varan tills den har levererats tillbaka till SACKit.

Vid retur av vara är vi enligt distans- och hemförsäljningslagen inte skyldiga att återbetala Nets-avgiften som du betalar vid köp.

Du har som konsument rätt att prova varan inom ångerperioden, men du ansvarar för eventuell värdeminskning – i det här fallet ligger bevisbördan på oss. I utgångspunkt räknar vi ut värdeminskningen genom att hitta skillnaden mellan fullt pris och det pris som varan kan återförsäljas för. Vi godkänner att du provar varan på samma sätt som om du skulle handla i en fysisk butik. Om det sker en värdeminskning i samband med detta drar vi alltså av det pris som du har betalat.
Vid retur återbetalar vi pengarna utan oskäligt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har gett besked om att du har ångrat köpet. Vi kan dock kräva att få dokumentation på att varan har skickats innan vi återbetalar pengarna. Om vi förmodar att det handlar om en värdeminskning kan vi vänta med att återbetala beloppet tills varan har kommit i retur och värderats.

Felaktig leverans och defekta varor
Om du mot förmodan mottar en vara som är defekt eller bristfällig ber vi dig kontakta oss så fort som möjligt via e-post eller telefon – kom ihåg att uppge ditt ordernummer.

Enligt distans- och hemförsäljningslagen är vi skyldiga att upplysa dig om konsumentverkets kontaktuppgifter:

Konsumentverket/KO
Box 48, 651 02 Karlstad
Tage Erlandergatan 8A, 
Tel: 0771-42 33 00, E-post: konsumentverket@konsumentverket.se. Hemsida: www.konsumentverket.se

Priser
Alla priser på sackit.se är inklusive 25% moms och uppges i svenska kronor.

Med förbehåll för prisfel, sålda föremål etc.
SACKit.dk ansvarig för prisändringar, stavfel och tillgänglighet.​

Garanti
SACKit erbjuder 2 års garanti på samtliga varor. Denna garanti omfattar fabrikationsfel och gäller från den dag då du mottar varan.

SACKit marknadsförs i Sverige av:

Organisationsnummer: 34 22 39 71
Telefon: +45 69149300
E-post: info@sackit.dk
Webbplats: www.sackit.se