Du måste acceptera de allmänna villkoren innan du kan fortsätta
SACKit ApS
Lyngvej 1
9000 Aalborg
Danmark
CVR: DK 34223971
Telefon: +45 39 39 29 39
Mail: info@sackit.dk
Hemsida: sackit.se
För B2B villkor och villkor - klicka här
SACKit ApS mottager betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard, Mastercard Debet, Maestro och Klarna.
Betalningar behandlas på ditt konto när produkten skickas från vårt lager eller när en faktura ställs ut. När du betalar med ett kredit- eller betalkort (till exempel Visa eller MasterCard) så reserveras betalningsbeloppet fram till dess att betalningen har blivit behandlad.
Maxtiden för en reservation beror på typen av kort, detta kan utgivaren av ditt kort, till exempel din bank, informera dig om.
Om du upplever att en sådan reservation inte har annullerats, vänligen kontakta utställaren av ditt kort, då det endast är denna som har möjlighet att annullera en reserverad betalning.
Produkterna levereras inte förrän, betalningen är godkänd av kortutgivaren. Samtliga belopp är i SEK och inkl. moms.
SACKit ApS använder en godkänd betalningsserver som krypterar alla dina kortupplysningar med SSL-protokollet (Secure Socket Layer). Det betyder att man inte kan avläsa dina informationer.
Varor köpta på sackit.se levereras till alla adresser i Sverige. Fri frakt över 1099 kr. Den förväntade leveranstiden är 2–4 dagar efter att du har mottagit orderbekräftelsen. Är varan försenad i förhållande till förväntad leveranstid får du besked om förväntad leverans via e-post eller telefon. Leverans sker på vardagar kl. 8–17. Om du inte är hemma under leveranstiden tar transportföretaget med sig varan igen och lämnar ett meddelande om detta i din brevlåda. Sedan får du själv kontakta dem för att avtala en ny leveranstid. När du gör din beställning kan du uppge att varan kan lämnas vid ditt hem. Då övergår ansvaret för varan till dig i det ögonblick då transportföretaget lämnar varan på din leveransadress. Om du anger i din beställning, att varan gärna får ställas, övertager du ansvaret för varan så snart transportören har ställt varan på leveransadressen.
Om du väljer hemleverans och du inte är hemma vill ditt paket bli levererat till ett närliggande paketombud i stället. Om du har beställt stora möbler såsom sittsäckar, soffor, matbord etc. som inte får plats i en paketshop kommer du att bli kontaktad av oss för att ordna en ny leverans.
Vid leverans kontrollera alltid paktens stand. Har den fått synliga skador eller stöt, har du som konsument möjlighet att skriva under på mottagandet med förbehåll. Det innebär att du har möjlighet för, att ta emot paketet och kontrollera det för eventuella skador. Vid våldsamma skador har du möjlighet för att vägra mottagning. Dessa försiktighetsåtgärder säkrar både dig som konsument och oss som återförsäljare i mot olämplig hantering av varan under frakt.
SACKit erbjuder 30 dagars ångerrätt på alla varor. Ångerrätten gäller i 30 dagar efter den dag du mottog din vara, eller när du får den sista vara i fysisk stand, vid ett avtal om flera varor beställda i en order och som levereras individuellt. Du skal inför 30 dagar från mottagandet, meddela oss om, att du ångrar ditt köp. Meddelandet ges genom att skicka ett mail till support@sackit.dk eller genom att använda standardfortrydelsesformularen för avbeställning (down load, rätta till och upload i PDF eller print och bifoga i returpaketet).I din förfrågan till oss ber vi dig tydligt meddela oss om du vill använda din ångerrätt. Efteråt vill vi informera om den fortsatta returneringsprocessen och returneringsadress. Returneringskostnader tacks av dig själva.
Du kan inte avbryta ditt köp genom att vägra att ta emot varan utan att ge oss ett tydligt meddelande om din avbokning. I sådana situationer kommer returfraktavgifterna, liksom eventuella tullar, skatter och extra avgifter som tillkommer av transportören, att dras av från ditt återbetalade köp.
Din order skal skickas retur till oss i Danmark utan onödig försening och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss om, att du ångrar ditt köp. Vi kommer sedan att svara på din förfrågan med ytterligare framsteg i retur, samt returadress. Du skal själv betala för kostnaderna för varans retur. Du har ansvaret för varan från tidpunkt för varans leverans. Brist på originalförpackning kan eventuellt utgöra en värde avskrivning, så för att vara helt säker på att få alla pengar tillbaka, rekommenderas att varan returneras i originalförpackningen.
Varans stand, när du sänder den i retur
Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varans värde på grund av annan hantering, än vad som är nödvändigt för att bestämma varornas art, egenskaper och sättet den fungerar. Med andra ord kan du prova varan på samma sätt, som om du provade den i en fysisk butik, men du får inte använda den riktigt. Om produkten testas utöver vad som beskrivs ovan, anser vi den som använd, vilket innebär att vid ånger av köp, får du endast en del eller inget av inköpsbeloppet retur, beroende på varans handelsmässiga värde.
Tillbakabetalning av köps beloppet
Om du ångrar ditt köp, får du det belopp du har inbetalt till oss, tillbaka. I tillfälle av en försämring av värdet, som du är ansvarig för, dras denna från köps beloppet. Om du använder din ångerrätt, återbetalar vi alla betalningar som mottagits i från dig, inklusive leveranskostnader (utan extra kostnader på grund av ditt val av leverans, än den billigaste form för standardleverans, som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den datum, vi har mottagit ditt meddelande om, att du ångrar ditt köp. Återbetalning sker med samma betalningssätt, som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen, tills vi har mottagit varan, med mindre du kan dokumentera för att du returnerar den. Vi tar inte emot paket utan leverans eller paket skickade som efterkrav.
Köpslagen kan tillämpas på inköp av varor. När du handlar hos oss som konsument, har du 24 månaders reklamationsgaranti. Det innebär att du antingen kan få varan reparerat, ombytt, pengarna tillbaka eller avslag i priset, beroende på den konkreta situation. Det är ett krav, att reklamationen är berättigat, och att felet inte uppstått till följe av en felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. Du skal reklamera inom ”rimlig tid” efter, att du har upptäckt varans fel. Om du reklamerar inom två månader efter det att felen har upptäckts, är reklamationen alltid läglig. Är reklamationen berättigat, återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan skal alltid returneras i en försvarlig emballage och kom ihåg att få ett kvitto för frakten, så att vi kan återbetala fraktkostnaderna. Varan skickas till: SACKit ApS Lyngvej 1 9000 Aalborg, Danmark. När du returnerar varan, bedes du beskriva problemet så detaljerat som möjligt. Vi tar inte emot paket utan leverans eller paket skickade som efterkrav.
SACKit erbjuder en standard 5 års förlängd garanti för alla möbelprodukter mot gällande för material- och tillverkningsfel.
Vid köp av loungestolar/säckstolar eller hängmattor gäller garantin inte för dekorsömmar. Garantin täcker inte heller komprimering av sittsäckens fyllning över tid, eftersom vi rekommenderar att fylla på med extra EPS-kulor.
Tillbehör, elektronik och belysningsprodukter har en standard 2 års garanti / reklamationsrätt.
För samtliga produkter är garantin begränsad och täcker ej:
ANMÄRKNING
Produktfel och defekter åtgärdas genom reparation, utbyte av enskilda delar eller återbetalning av inköpspriset. SACKit bedömer och avgör vilken lösning som väljs. Ett inköpskvitto är obligatoriskt för att göra anspråk på garantin.
Vi förbehåller oss rätten att avbeställa beställningar om presentkort, erbjudanden för e-postadresser etc. är avsiktligt missbrukade.
Erbjudandet för e-postregistrering gäller en gång för varje person.
Endast en rabattkod/presentkort per beställning kan användas.
Vid missbruk förbehåller SACKit sig rätten att avbryta ordern. Dessutom görs bokningar för pris- och textfel och utsålda varor.
För att du kan ingå avtal med oss, har vi behov för följande upplysningar: Namn, adress, tlf.nr. och e-mailadress. Vi företager registreringen av dina personupplysningar med det föremål att kunna leverera varan till dig. Personupplysningar registreras hos SACKit ApS och bevaras i fem år, här efter raderas upplysningarna. Den data ansvarige på sackit.dk är SACKit ApS. Dina upplysningar ges inte vidare eller säljes inte till tredje part.
Du kan läsa mer om vår persondata politik här
Som registrerat hos SACKit ApS, har du alltid rätt till att ha invändig mot registreringen. Du har også rätt till insikt i vilka upplysningar, som är registrerat om dig. Dessa rättigheter har du efter persondata lagen och hänvändelse i förbindelse härtill rättas till: info@sackit.dk.
Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.
Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem kostar inget och tar mindre än tre minuter! Besök PriceRunner för gratis Köpgaranti.
Om du vill att ditt köp ska innefattas av Köpgarantin så måste din beställning vara addresserad till dig som privatperson. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är skadad, om en enskild vara saknas vid leverans, om leverans av vara uteblir eller om varan är felaktig.
Du får endast ersättning för direkt ekonomisk skada som du lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. PriceRunner Köpgaranti lämnar ingen ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.
Besök PriceRunner för att ta del av kompletta villkor och regler samt lista på kategorier som är undantagna.
Vi är en av de utvalda butikerna som täcks av PriceRunner Köpgaranti. Hos PriceRunner är de butiker som omfattas markerade med Köpgaranti-symbolen i anslutning till sina namn. Syftet med Köpgarantin är att kunder ska känna sig trygga när de handlar på nätet.
Om du vill klaga över ditt köp, skal du rätta hänvändelse till info@sackit.dk.
Om det inte lyckas oss att finna en lösning, kan du ingiva ett klagomål till relevant nämn på området, förutsatt att villkoren för detta är uppfyllda.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Om du är konsument och bosatt i ett annat EU-land, kan du angiva din klaga i EU Kommissionens online klagomåls plattform. Plattformen finnes här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Angiver du en klaga här, skal du upplysa vår e-mail adress: info@sackit.dk
// Handelsvillkoren är senast uppdaterat Mars 2024 //
Välj din butik
PLEASE NOTE
We send your package from Denmark, so there will be charged customs fee when you receive your package